!e Pinksterdag 8 juni 2014 - Reisverslag uit Oulu, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu !e Pinksterdag 8 juni 2014 - Reisverslag uit Oulu, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

!e Pinksterdag 8 juni 2014

Blijf op de hoogte en volg Gerda

09 Juni 2014 | Finland, Oulu

Nou, zo’n mooie Pinksterdag was het niet vanmorgen, de hele nacht en ochtend druppelde het gestaag.
Zo’n ochtend kun je gebruiken om allerlei klusjes te doen, en ook de overtocht met de Silja-Tallink-line te boeken via internet. Donderdagmorgen 08.15 uur varen we van Turku ( Finland) naar Stockholm ( Zweden), waar we om 18.15 uur aan wal gaan, een lange dag, hopelijk met helder weer.
Rond het middaguur, toen het droog was, vertrokken Ton en Gerda met wandelschoenen, rugzak en goede zin, we gaan lopen naar het centrum van Oulu, als we het treintje tegenkomen, kunnen we altijd nog wel opstappen.
Met een wandelroute en plattegrond komen we een heel eind, en toen we op de markt waren aangekomen, hadden we trek en werden gelokt door een Fins meisje, of we Fins eten wilde proeven, nu dat wilde we wel.
Terwijl ze met het eten bezig was, vertelde ze waar we als toerist zeker geweest moeten zijn, dus daar gaan we ook nog kijken.
De zalm, kip en gehaktballetjes met groenten en gebakken knoflookaardappelen, bij elkaar , met knoflooksaus smaakten ons heerlijk.
Zo, het eten even laten zakken en de route vervolgen, over het plein met het politie-standbeeld, het Stadhuis met de bronzen beelden, en het mooie park.
We boften met het weer, toen we na 10 kilometer gelopen te hebben en geen treintje gezien te hebben, regende het weer. We hebben heel wat gewuifd, maar niet naar mensen, maar naar muggen…! Veels te vroeg in het seizoen, maar ja…vochtig en warm, dan hebben zij het naar hun zin!
Na wat gedronken te hebben, even een powernapje gedaan, en warempel, nu is het alweer 18.00 uur…..
Morgen rijden we weer een stuk verder langs de kust naar beneden.