Dinsdag10 juni 2014 - Reisverslag uit Pori, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Dinsdag10 juni 2014 - Reisverslag uit Pori, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Dinsdag10 juni 2014

Blijf op de hoogte en volg Gerda

12 Juni 2014 | Finland, Pori

Vandaag de afstand Vaasa naar Pori, alleen maar de E8 afrijden voor 190 km….. maar we verzonnen een stuk alternatieve route tussendoor, en dat was weer een welkome afwisseling, meer langs het landelijke en gemoedelijke Finland. We stopten bij een houten kerkje, waar bij de voordeur een houten beeld, welke een invalide persoon voorstelt, die zijn hand ophoudt voor een centje, en die kun je dan in een gleufje in zijn lijf stoppen, erg apart!!
Via bruggen en over eilanden arriveren we om 13.00 uur bij Camping Yyteri, en ook deze ligt aan het strand, even het duin over.
We hebben even de restaurants bekeken vanmiddag en gaan vanavond daar een hapje eten, je moet tenslotte de komende deelnemers kunnen vertellen, af je daar lekker kunt eten…
Het was een eetcafe, en we hebben alleen maar een hoofdgerecht genomen, Ton een peppersteak en mijn persoon ging voor de zalm. Samen een biertje erbij, en het smaakte ons heerlijk.