Vrijdag 6 juni 2014 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Vrijdag 6 juni 2014 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Vrijdag 6 juni 2014

Blijf op de hoogte en volg Gerda

06 Juni 2014 | Finland, Rovaniemi

Van de warmte wakker geworden, maar het is tijd om op te staan…..Rond 09.00 uur op pad, nog even naar het plaatselijke VVV, folders bemachtigen over de omgeving.
Diesel getankt, en toen……kilometers maken. Van Inari naar Rovaniemi is ongeveer 330 km. Nu is het een stuk heuvels, bomen en meren. Op tijd doen we een bakkie koffie en op tijd eten we een broodje met een beker karnemelk, dat heet hier Piimä.
Weinig rust genomen, en we arriveerden rond een uur of drie bij de Kerstman en de Poolcirkel, even foto’s genomen, verhip, een missionaris in een camper, met de tekst: Don’t follow me, but follow Jesus…..!
Doorgereden naar de camping in hartje Rovaniemi, waar we de stoelen uit de camper halen en ons werk doen, de toeristische attracties in kaart brengen en onze route vastleggen.
We merken hier niets van Pinksteren, het restaurant op de camping is nog dicht, omdat het nog geen seizoen is en de camping is niet druk!
We krijgen een behoorlijke bui, maar daarna een heerlijke avondzon!

• 07 Juni 2014 - 10:48

Nico & Joke:

Hoi Ton en Gerda,

Wat is dat genieten van jullie leuke verslagen, o, o, jullie maken wat mee zeg! Wat een avontuur.
    Deze keer krijgen we veel meer foto's, enig, dan heb je een beetje idee wat jullie tegen komen.
    Wat leuk die papagaaiduikertjes!! Daar voelde je je natuurlijk helemaal thuis!
    Goeie reis verder en niet te hard rijden Ton. (zonder borreltje)
    Groetjes, Nico en Joke