Maandag 2 juni 2014 - Reisverslag uit Hammerfest, Noorwegen van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Maandag 2 juni 2014 - Reisverslag uit Hammerfest, Noorwegen van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Maandag 2 juni 2014

Blijf op de hoogte en volg Gerda

03 Juni 2014 | Noorwegen, Hammerfest

Zo rustig het gisteren was, zo veel indrukken hebben we vandaag gehad……
In Alta is er een publiekstrekker, het Museum van de Rotstekeningen…..wat is dat mooi en het is een mooie locatie aan het meer. We waren er vroeg, ongeveer 09.30 uur, en we hebben er mooie foto’s kunnen nemen en fijn rond kunnen wandelen…Weliswaar een beetje bijgekleurd, maar de rotstekeningen zijn goed te onderscheiden.
Daarna richting Hammerfest, via de Noordkaaproute, 2 jaar geleden helemaal geen sneeuw, maar nu, terwijl het dezelfde tijd is ……echt veel sneeuw en ijs… en prachtig weer, wat wil je nog meer?
En wat een mooie aankomst in Hammerfest, de meest noordelijke haven van Europa.
We zetten de camper neer bij het plaatselijke VVV……achteraf mocht dit niet, het was een busstation, maar de jongeman was erg aardig en heeft ons veel informatie gegeven..
Binnen het uur konden we met de Catamaran-veerdienst meevaren naar allerlei eilanden in de buurt, wat een mooie tocht was dit, Je zag de plaatselijke bevolking vertrekken of aankomen met hun dagelijkse boodschappen of een pakketje van een soort Gamma. Heel leuk om dit te zien.
Deze boottocht heeft ongeveer 2 uur geduurd, en we hebben mooie foto’s kunnen maken.
Weer op het vasteland naar de IJsberenclub, de ijsbeer is het symbool van Hammerfest, en Ton en ik hebben een diploma, we zijn lid van de IJsberenclub……
Daarna even Noorse Kronen pinnen, een behoorlijke wandeling, en dan de Storvannett Camping op, en onze maaltijd genuttigd. Wat een mooie dag en wat hebben we mooie dingen gezien!!.

• 03 Juni 2014 - 19:00

Jannie Tijl:

Gerda en Ton,

Leuk om de foto's van het hoge noorden te zien. Vorig jaar november waren we daar ook, maar lag alles onder een dik pak sneeuw en was het schemerig.
    Mooie reis zijn jullie aan het maken. Nog veel plezier.

Groeten,

Jannie en Wil