Donderdag, Hemelvaartsdag 29 mei 2014 - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Donderdag, Hemelvaartsdag 29 mei 2014 - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Donderdag, Hemelvaartsdag 29 mei 2014

Blijf op de hoogte en volg Gerda

29 Mei 2014 | Finland, Kuusamo

Na een koude nacht, met het zonnetje onze ogen opengedaan, met een bakkie koffie….
Om half tien vertrokken we met het gevoel, dat we een lange route moesten rijden van bijna 300 km, met weinig interessante momenten, maar niets is minder waar, de weg van Manamansalo naar Kuusamo is prachtig, met natuurlijk de bossen en meren, maar ook verrassende gebeurtenissen, zoals de tentoonstelling “ Silent People” zomaar langs de weg, we zijn gestopt en dit is heel bijzonder!! De danser en artiest Reijo Kela heeft er zeker 1000 poppen in het veld staan, met strohaar en nu nog in winterkleding , maar de beheerster vertelde dat de poppen, 5 juni in zomerkleding worden gekleed, heel apart!!! En de moeite waard om even te stoppen.
Rond een uur of drie arriveren we bij Holiday Club Kuusamon Tropiikki, een groot sportgebeuren, met van alles te doen. In het hotel hebben we eindelijk Wifi, zodat ik mijn weblog kan bijwerken.
Er ligt hier nog een berg sneeuw te smelten, het is lekker weer, ongeveer 18 graden en de was wappert lekker droog…
Morgen gaan we een stukje verder en het Berenpad bekijken en belopen….we zijn benieuwd!!
Even wel wennen, zit hier in een Sporthotel en de gasten lopen hier allemaal in badjassen voorbij om naar de sauna en zwembad te gaan….

• 30 Mei 2014 - 20:49

Paul En Margriet:

Hi luitjes,
    Aan de prachtige foto's te zien trekken jullie
    door een schitterde natuur.
    Het land van de 1000 meren, de beren, de elanden
    en straks het Noorderlicht.
    Wij benjjden jullie wel hoor.
    Nog veel plezier toegewenst
    Paul en Margriet.

• 31 Mei 2014 - 11:42

Marja:

Hoi Gerda en Ton,

Sorry maar vandaag de laatste berichten van een week gelezen. Het ziet er allemaal prachtig uit en ik geniet natuurlijk mee. Ik had het de laatste week wat druk, maar alles gaat goed. Ik wens jullie heel veel plezier en verheug me al op de volgende stukjes die jullie schrijven, met de prachtige foto's natuurlijk!
    Veel plezier en mooi weer,