Woensdag 28 mei 2014 - Reisverslag uit Manamansalo, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Woensdag 28 mei 2014 - Reisverslag uit Manamansalo, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Woensdag 28 mei 2014

Blijf op de hoogte en volg Gerda

29 Mei 2014 | Finland, Manamansalo

Na een koude nacht van 5 graden, brrr, werden we gewekt door de zon…. Wel erg fris, maar we waren om 09.00 uur klaar en we gaan rijden richting het schiereiland Manamansalo in het Oulujärvi-meer. Prima weer om te rijden door de bossen, af en toe een stopje, bakkie doen, boodschappies want morgen is het Hemelvaartsdag.
Om 13.00 uur arriveren we op camping Manamansalo, zeer ruim en rondom in het water, prachtige locatie!!!
Voor de hoognodige beweging besluiten we na de lunch te gaan wandelen door het bos op de landtong….. We hadden de route ontvangen, en nu volgen we de blauwe stippen op de bomen….in een woord helemaal prachtig, heel bijzonder, we lopen door de veenmossen heen, waar ook de beroemde veenbessen groeien, maar nu nog niet rijp zijn.. Prachtige uitzichten op het meer en we lopen er ruim 3 uur over, met af en toe een stopje onderweg. Uiteindelijk arriveren we bij de camper en zitten nu na 10 kilometer klimmen en dalen, met de pootjes omhoog…..Pfffff effe helemaal niks, maar wel een potje Skip bo, altijd leuk!!!!
Toch maar even naar buiten en de zonsondergang gefotografeerd, de moeite waard, het was dus al bijna 23.00 uur en nog heel helder…..