Woensdag 21mei 2014, Overtocht Stockholm-Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Woensdag 21mei 2014, Overtocht Stockholm-Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Woensdag 21mei 2014, Overtocht Stockholm-Turku

Blijf op de hoogte en volg Gerda

21 Mei 2014 | Finland, Turku

Pfffff, de wekker staat afgesteld op 05.30 uur, maar we hebben gisteravond nog wat meegemaakt…..
Gerda moet natuurlijk van alles bijhouden, en heeft op de tafel in de camper van alles liggen. Toen Ton naar bed ging, legde ze even haar Smartphone op een stapeltje boeken naast haar op de tafel, en even een klein stootje….en ja hoor…. De Smartphone glijdt zo achter een paneeltje naast de tafel, zo door naar beneden, achter het paneel bij de vloer…. We konden er niet bij, maar het was al laat, en om 05.00 uur zou de wekker op deze I-phone alarmeren……
We hebben besloten om toch te gaan slapen en morgenochtend het telefoontje te bevrijden. Ton was al om half 5 wakker en gaan douchen. Toen Gerda om 05.00 uur wakker van het alarm werd, was Ton al bezig met het ontmantelen van de plek, om dat jengelende ding de nek om te draaien….wat maakt dat een herrie!!! Met schroevendraaiers en een complete verhuizing van spullen en panelen is het gelukt!!!!
Zoooo, dat was nog eens een begin van een lange dag!!! Maar het is gelukt………
Doordat we gisteren zo lang in Stockholm hebben gereden, is het nu een makkie om bij de plek van de Viking Line te komen, het is een drukke verkeersweg, maar nu niet moeilijk meer!
Om even voor 08.00 uur vaarden we met een prachtige boot, met 12 etages weg uit Stockholm, nog 11,5 uur te gaan…..helemaal tussen de eilandjes, misschien 1,5 uur hebben we volle zee gehad, de Botnische Golf....
De overtocht is prachtig geweest…..voor ons was het een ware cruise……heerlijk weer en van alles te doen. Nooit geweten dat de Finnen of Zweden zo van Karaoke en dansen houden, het was een compleet feest, terwijl het allemaal gewoon passagiers zijn.
Ton en ik wisselen vaak van plek waar we zitten, buiten of binnen, het maakt niet uit, wifi aanwezig, en we aten bij een restaurantje, waar alles op een bord gewogen werd en afgerekend. Dat is prima hoor. Je loopt langs het buffet, schept op en rekent af naar het gewicht. Voor ons iets nieuws…..
We arriveren in Turku, en rijden vrij snel ( 11 km) naar een mooie camping op een landtong in de zee…..
Even alles nog even doorgesproken en nu is het “ welterusten!”

• 22 Mei 2014 - 07:31

Berna:

Droog overgekomen?Weer een ervaring rijker.
    Groetjes uit het heerlijke nederland.

• 24 Mei 2014 - 19:53

Paul En Margriet:

Hoi Gerda en Ton,
    Zo te lezen gaat alles voorspoedig.
    Hoe kan nu je telefoontje achter een paneeltje
    vallen. Ton moet er maar een tengel over leggen en
    vast zetten. Op de camping heb je inderdaad een mooi uitzicht.
    In 2015 zeker voor je zelf reserveren. En als het mogelijk is
    nu al doen. Voor de komende kms rij voorzichtig en veel plezier.